Lav og høy energi

Da har enda en dag med redusert karb gått.. jeg kan si jeg følte meg ganske slapp og trøtt i dag tidlig på morgenturen min. Var rett og slett litt susete og svimete..skulle gjøre masse husarbeid i dag også, men det blei bare med bortrydding av nyvaskede klær..man blir fort frittlei slike ting på diett :P hehe.  
Ellers gikk styrkeøkta bra..var bare litt redusert på første øvelse..karben jeg tok før treninga kicka vel ikke ordentlig inn før. Nå etter to shaker med karb og trening (da en shake før og en etter) er jeg opplagt igjen :)
Skal spise middag nå tenkte jeg før jeg kommer igang med mer husarbeid nå når jeg har ork til det. Jeg skal nemlig ha gjester på lørdag fordi det er BURSDAGEN MIN :D hihi. Blir hele 4 gjester :p leiligheten vår er ikke så stor, så vi kan ikke be inn så mange. Får heller ta en skikkelig fest etter NM :) med oreo cookies, is, godis, smash, kake...ALT!

Det jeg ønsker meg til min burdsdag er:

en god middag med masse grønnsaker og blandet kjøtt av kylling og scampi med kcalorifri hjemmelaget gele til dessert. Jeg hadde egentlig tenkt til å lage lavkcal sjokoladepudding og vaniljesaus..men siden de inneholder noe karbs er det mulig jeg må holde meg unna. Det spørs helt om jeg skal ha oppkarbing i morgen eller lørdagen. Meeen det gjør ikke noe..er uansett ikke så glad i smaken av  sjokoladepudding..fant bare et godt alternativ :)

Da blir det middag på meg :)

Wok med MASSE grønnsaker og kjøtt av svin, toppet med pistasjnøtter


Alt dette hadde jeg med meg på ferietur forresten ;) ting jeg ikke klarer meg uten i løpet av dagen..bortsett fra havregryn og måltidserstatter nå da..

BCAA, creatin, måltidserstatter Active Meal, shaker (seff), multivitamin, NoeDiet, koffein, glyserol, MyProtein, søtning, kanel- og mandeldråper, magnesium, og selvfølgelig matvekta mi :)

150720091081


20 kommentarer

Elisabeth

07.aug.2009 kl.06:11

Gratulere med dagen da!!:o) håpe du får en kjempe fin karb fri bursdag:D

Marianne

07.aug.2009 kl.10:16

Hihi :) tusen takk, men er ikke før i morgen da. Jeg tror nok jeg skal få meg en karbfylt bursdag :D Men blir nok mest ris, potet og frukt..can't wait :)

Elisabeth

07.aug.2009 kl.15:33

åååja:D du må hvertfall nyte bursdagen din!!:D heheh til og med på en lørdag!;)

07.aug.2009 kl.18:34

Hvor mye spiser du på oppkarbingen da? :)

Marianne

08.aug.2009 kl.16:34

Elisabeth: tusen takk :) koser meg, men er ganske redusert og trøtt etter ufattelig dårlig søvn natt til i dag.. :( jaja.Anonym: det blir oppkarb på frukt, bær, ris, litt proteinsjokolade, lavkarb sjokoladepudding med lavkarb vaniljesaus og kanskje litt lettis :) har bursdag sjø..så da blir det alternativ kos. Spiser når jeg er sulten her også og stopper når jeg er mett. Det verste jeg vet er å gå en hel dag som en stappa hval fordi man liksom skal pøse nedpå så mye som mulig..det blir helt feil i mine øyne.

Elisabeth

09.aug.2009 kl.07:33

ja en merka fort ka dårlig søvn kan gjør med kroppen! det er så fælt det!! håper du har sovet godt natt til i dag da!:Denig med deg på det siste der, hehe når jeg skal kose meg, lita brus (pepsi max), mammas hjemmelaga grove rundstykke, med peanøttsmør,hjemmelaga sylte, med kun 2 ss splenda totalt, så den er sunn!:D og kokt skinke med cherry tomat!:D aaaaaah:D

tom

09.aug.2009 kl.11:46

Hei marianne, kan du ikke legge ut noen bilder der du viser muskler når du har på deg en bekini?

Marianne

09.aug.2009 kl.16:57

Tom: eeeøøhhhh..la nettopp ut formbilder for 1 uke siden..

KRISTINA89

09.aug.2009 kl.20:07

vet du hvor og når tid man kan kjøpe biletter til nm ? :)

Mette

09.aug.2009 kl.21:54

Gratulerer med dagen som var på lørdag:):) Håper du hadde en fin dag og koste dg masse:)

tom

10.aug.2009 kl.00:42

jeg så de, men jeg liker bedre når du tar bildene i speilet hjemme. Du var så oppstilt på de siste formbildene;)

Marianne

10.aug.2009 kl.11:50

Kristina89: man får kjøpt de på billettservice..jeg fant dessverre ingen link direkte på hverekn i.form, forbundet eller Sentrum Scene. Ellers får du jo også kjøpt i døra..slik som det har vært tidligere, så blir det nok ikke utsolgt..

Marianne

10.aug.2009 kl.11:51

Mette: tusen takk :D jeg hadde en knall dag..selv om jeg var temmelig trøtt etter skikkeilg dårlig søvn. Masse god mat da ;P hehe.

Martine-bt@hotmail.com

10.aug.2009 kl.13:23

Gratulerer med vel overstått,håper du koste deg masse med litt oppkarb! det var velfortjent:-) Lurte på om du fremdeles følger health and fitness? Ser jo du spiser havregryn,fungerer dette greit på deg? Har selv tenkt tanken om å innføre litt gryn igjen ettersom dette er så mye billigere alternativ enn frukt hele tide(desverre er så mye sunn mat,så altfor dyrt!!ARGH)Ha en fin mandag,klem

Marianne

10.aug.2009 kl.14:52

Martine: jeg spiste havregryn helt frem til forrige uke. Det har jeg gjort hele perioden jeg har fulgt H&F og det er ikke noe fy fy mat på H&F. Annet jeg har brukt er byggmel i proteinpannekaker og byggryn. Byggryn er dessuten et VELDIG billig alternativ til ris..og et alternativ du kan bruke på H&F konseptet der ris ikke er så populært. Jeg har kuttet havregrynen nå, siden jeg konser karbs rundt trening i form av juice i shaken min. Men jeg fungerer bra på havregryn, spes med valnøtter oppi..holder meg mett leeenge :)

Martine-bt@hotmail.com

11.aug.2009 kl.05:48

Takk for godt svar, er veldig glad i havregrøten min så ikke umulig at jeg begynner så smått igjen om magen syns det er ok:-)Måtte bare høre hva dine meninger rundt dette var. Man høer så mye forskjellig ..Klem

Marianne

11.aug.2009 kl.09:49

Ja, jeg vet. Hvaregrøt er himmelsk. Spesielt om man putter oppi kanel, splenda, kardemomme, litt biola naturell og noen mandeldråper ;) hehe..her skal man ha ALT gitt. Jeg synes H&F konseptet er helt genialt, men jeg tar meg noen friheter utenom som f eks havregrøt og litt byggmel..så lenge matvarene innehar samme prinsipp som resten av dietten (lettfordøyelig og sunne ingredienser; vitaminer, mineraler og fiber) så er det greit. Havre er jo ekstremt sunt. Som et eksempel så bruker jeg ikke grovt hvetemel, speltmel (speltmel er et godt alternativ for de som sliter med å fordøye annet mel og for de med glutenallergi - les ved små mengder ved glutenallergi), istede for ris (om jeg da finner på å spise ris en sjelden gang) er som sagt byggryn, fullkornsris/brun ris/råris eller quinoa gode alternativer. Søtepotet istede for vanlig potet er vel anbefalt på den dietten. Akkurat nå blir det hverken særlig frukt eller annet karbosnadder på meg om dagen siden jeg kjører et litt annet opplegg for å komme i form nå..skal ha noen oppkarbinger underveis, men da er det helst vanlig potet og ris det går i for raskt opptak ;) Men etter NM, DA skal det bli havregrøt på meg igjen :D hehe.

Martine-bt@hotmail.com

11.aug.2009 kl.13:42

Jeg også liker grøten med masse snadder i;-) Prøv havregryn kokt med skummet melk,eggehvitter,proteinpulver(her liker jeg whey tech med jordbær sin smak best) og valnøtter..Ah*vannimunn* og mens vi er inne på det prøv den samme men bytt ut eggehvittene med cottage cheese,la det koke litt med alle tingen oppi før du spiser det. Men skal ikke friste deg lenger med disse nydelige grøtene nås om du er på diett,unnskyld:-P Etter NM,da blir det vet du..Hvor holder du til for tiden forresten? Ikke sikkert du vil skrive det her da,men hvis jeg ikke husker feil bodde du Lørenskog før eller? Det er jo rett borti her:-D

Marianne

11.aug.2009 kl.14:29

Hehe..ingen fare :) jeg klarer å holde meg unna uansett..så takk for tipsene :) jeg holder til på Lørenskog ja..trener på SATS Skårer siden det er der jeg jobber og det er nærmest. Titter en og annen gang innom Lillestrøm, men DET er sjelden..kanskje det blir litt oftere nå..vi tenkte å prøve og få til litt posering der om morgenen siden det er lettere for "Camilla - Pumpine" å komme seg dit. Men, vi får se.

Martine-bt@hotmail.com

11.aug.2009 kl.17:34

Åh,da må dere si ifra! Er jo der som regel om morgenen jeg;-)min mail: martine-bt@hotmail.com

Skriv en ny kommentar

hits